Budujeme vlastní smrt

5. května 2017 v 11:47 | Gruják
Otázka první - hop:
Všimněme si jak fungovala tvorba čehokoliv, ať už umění, nauky či řemesla v dobách dřívějších a jak to funguje dnes. Zdá se, že dříve nebylo nic jiného, než že někdo něco vyráběl a okolí si mezi sebou řeklo, kdo to dělá, jak to dělá, proč to dělá a proč jít právě za ním. Takto na bázi lidové ústní se činnost rozvíjela nebo naopak krachovala.

Dnes tu máme všelijaké katalogy, reklamy, sociální sítě, inzertní plochy, telefonické služby, emailové služby, služby dopravců, služby vlastně na cokoliv. Zdá se, že když se takzvaně mnohdy "zdarma registrujeme", tak vlastně žijeme v nějakém světě, který více rozvíjí tady tu základní lidovou komunikaci, aby se úspěšní lépe prosadili. Však jde o pouhý klam a to ze dvou důvodů.

Prvním důvodem je, že registrace zdarma vlastně znamená, že poskytnutá služba již zdarma nebude. To proto, že když se omylem vyskytne služba, která je skutečně zdarma, tak nikde nedeklaruje, že má registraci zdarma. Víte proč? Protože nepotřebuje, aby se na ní někdo registroval. Je totiž dobrovolná a je to na vlastní vůli bez potřeby vábit.

Druhý důvod je trochu složitější. Pokud totiž využijeme moderní služby. Tedy služby placené s registrací zdarma. Dostáváme se k jízdě na horské dráze. Investujeme hromadu peněz, abychom získali více potenciálních zákazníků - pečlivě si všimněte slova "potenciálních", jelikož to je na tom to nejzásadnější. Není nikde nikomu nic garantováno. A pokud ano, ve výsledku zjistíme, že to byla obyčejná lež, která je ve smluvních podmínkách okecaná tak, aby byla v dané zemi legální.
Potíž této druhé věci je tedy v tom, že investujeme řádově mnoho prostředků k tomu, abychom měli větší zisk. Avšak jakmile vyjedeme nahoru a to musíme řádně silně šlapat, nastává zaplacení za služby a jízda z kopce je poměrně rychlá. Tento cyklus jízdy přes kopečky se opakuje neustále dokola.
Jde tedy o promrhaný čas, o promrhanou životní energii. O náš pobyt zde. To co vyděláme navíc, to investujeme navíc. Však nutno započítat nadměrný stres, shon a komplikace s tím spojené. Pak máme ve výsledku nula plus jedna, minus jedna, rovná se nula.

Bohužel uvedený matematický příklad je jedna z mnoha dogmatických tabu, které by se nemělo nikde objevovat, jelikož na tom stojí celá světová ekonomika.

Otázka druhá - služby:
Služby, co to jsou ty služby a opravdu jich potřebujeme tolik? Když se něco pokazí a nevíme si s tím rady, je potřeba poskytnout službu. Když je potřeba něco vyrobit, je potřeba poskytnout službu. Někomu pomoci, někoho vzdělávat, to je užitečné užití služby. Být však pouze výdělečným nástrojem ždímajícím ty, kteří poskytují potřebné funkce, je zcela nadbytečná činnost služeb. Bohužel nadmíru provozovaná. Takových služeb je většina. Je nutno si uvědomit, že když někdo využívá takových služeb, není to on, kdo z toho profituje. Je to ta služba, jinak by ji nikdo neprovozoval.

Otázka třetí - co je to potřeba:
Jak jistě víme, naše potřeby, naše tužby, jsou neukojitelné. Nejlépe se mají velmi přísné celibátní řády, kdy člověk vlastní jen kus hadru, aby si zakryl genitálie. Každý, kdo máme něco víc, tedy něco navíc, máme problém. Toužíme měnit, obměňovat. Toužíme pořizovat si nové věci a ničit staré. Však většina z nás díky zahlcení se věcmi zapomíná na to nejdůležitější - doba trvanlivosti. Je to čas, ve kterém je vyrobený předmět funkční a po uplynutí tohoto času je již nefunkční. Nemá to tedy nic společného s tím, co se udává na potravinách v různých formátech dat. Co se potravin týče, vážit si jídla skutečně neumíme. Odmítáme rozumět tomu, jak funguje datum trvanlivosti určitých, tedy všech, potravin. Zajímá nás pouze číslo a zdali je věc trvanlivá! Proč jsem začal u potravin? Je to názorný příklad, jak fungujeme ve všem.
Jsme závislí na tom, když někdo určí datum, do kdy je věc funkční. Jsme také však závislí na tom, abychom byli právě my, kdo si pořídí čerstvou věc. Věci nečerstvé se odhazují. Co se s nimi děje poté, už je nám šumák.

Hrozně rádi měníme nábytek. Co se stane s tím starým, to nás nezajímá. On funguje, on slouží. My však máme jiný dojem. On se nám totiž už nelíbí. Je všední. Musíme provést změnu! Jdeme, pořídíme nové a zahodíme staré. Auta, nábytek, domy, rodiny, partnery, oblečení,... i účesy, makeupy, rtěnky,...

Takový přístup má však nedozírné následky.

Zaoberu se nyní konkrétně výměnou skříně. Půjdu od začátku do konce. Tedy:
- Dostáváme se do situace, kdy máme doma šatní skříň. Skříň drží pohromadě. Nezkroucená, panty fungují, police drží. Však je mírně otlučená, zvenčí - podstatné!
- Napadá nás několik možností jak situaci řešit. Buď ji nějak otapetujeme, což udělá minimum z nás nebo nějak natřeme. To je ještě menší skupina aktérů. Nejčastěji se uchylujeme k jednoduchému procesu - skříň vyměníme. Pořídíme si něco svého, hezkého, co se nám bude líbit!
- Chodíme do práce, dřeme jak koni, abychom získali obnos peněz. Pokud ne, vezmeme si splátku, tedy ještě více peněz než kdybychom na skříň našetřili.
- Abychom mohli chodit do práce, potřebujeme k tomu čas. Životní čas. Ten veškerý věnujeme naší skříni.
- Vydělané peníze proměníme ve skříň.
- Skříň vyměníme s tou starou, kterou odvezeme na sběrný dvůr mnohdy již zdemolovanou na ploché desky
- Radujeme se z nové skříně.
- Skříň nám za pár let zevšední, kolotoč se opakuje.

Všimli jste si kolik problémů zde vzniklo? Vyjmenuji je naráz!

Neovladatelnost, získání materiálu, skládkování materiálu, životní čas výrobců, životní čas náš. Doprava, fyzická námaha.
Uvědomme si, že vše vyjmenované, bylo absolutně zbytečné!

Nemáme čas? Nemáme prostor? Máme stres? Vyhovuje nám to? Naprogramovali jsme si tak svůj život a programujeme podle něj život našich potomků. Zásady nutné aby taková společnost fungovala čpí na každém rohu a my je díky svému programu vměstnáváme nejen do sebe, a to pravidelně, abychom omylem nevypadli, ale i do ostatních. Važme si toho, co máme. Nedělejme vůbec nic zbytečného. Stačí k tomu jedno - uvědomit si, co je nutné a co zbytečné.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama